Kommunen har beslutat om bevattningsförbud för abonnenter i Gryt med omnejd som har kommunalt dricksvatten.

Orsaken är låga vattennivåer i kombination med hög förbrukning.

Bevattningsförbudet gäller tills vidare.

Kommunen vill även påminna om att bevattningsförbudet fortsatt gäller för de som har kommunalt dricksvatten i Skeppsgården. Vattentäkterna är borrade brunnar med begränsad kapacitet.

Använd vattnet smart, är kommunens uppmaning.

Läs mer på kommunens hemsida