Kommunen har beslutat om bevattningsförbud för abonnenter i Gryt med omnejd som har kommunalt dricksvatten.
Orsaken är låga vattennivåer i kombination med hög förbrukning.
Bevattningsförbudet gäller tills vidare.
Kommunen vill även påminna om att bevattningsförbudet fortsatt gäller för de som har kommunalt dricksvatten i Skeppsgården. Vattentäkterna är borrade brunnar med begränsad kapacitet.
Använd vattnet smart, är kommunens uppmaning.
Läs mer på kommunens hemsida